آیا اوتیسم خفیف درمان دارد

اوتیسم خفیف در بزرگسالی چگونه است؟

هر فرد بزرگسالی که مبتلا به اوتیسم خفیف است ممکن است از نظر رفتاری مشابه با دوستان یا همکاران خود باشد. این شخص ممکن است از نظر فکری بسیار باهوش باشد و بتواند در مورد طیف وسیعی از مسایل در سطح عمیقی بحث کند؛ اما در حضور دیگران بی دست و پا باشد و مهارت های اجتماعی ضعیفی داشته باشد. آنها ممکن است الگوهای رفتاری عجیبی مانند حرکات تکراری داشته باشند یا سر و صدای وسایل روزمره را دوست نداشته باشند. آنها ممکن است اشیاء را در یک خط قرار دهند، مثلاً خودکارها را به صورت منظم بچینند. همکاران بزرگسال فرد اوتیسم ممکن است این رفتارها را عجیب و غریب یا غیرعادی بدانند.

آیا اوتیسم خفیف درمان دارد

رفتارهای اوتیسم خفیف، از فردی به فرد دیگر متفاوت است. بسیاری از این رفتارها به فرد و محیط اجتماعی او بستگی دارد. آیا اوتیسم خفیف قابل درمان است؟ اکثر کودکان مبتلا به اوتیسم خفیف برای انجام برخی کارهای خاص نیاز به کمک دارند، اما با گذشت زمان، ممکن است بتوانند در انجام بیشتر فعالیت های روزانه خود استقلال پیدا کنند. این استقلال به میزان تعهد و علاقه کودک بستگی دارد. استفاده از لباس اسپایدرمن بچه گانه ممکن است جلب توجه و تحسین دیگران را برای فرد به همراه داشته باشد . با مداخلات به موقع می توان به کودک کمک کرد تا زندگی راحتی داشته باشد. درمان اوتیسم خفیف باید توسط یک تیم مراقبت بهداشتی، شامل کاردرمانی، گفتاردرمانی، روانشناسی، تغذیه و … انجام گیرد.

علاوه بر این ها، آموزش های منزل توسط والدین نیز در روند رشد این کودکان بسیار مهم هستند. فرد مبتلا به اوتیسم خفیف می تواند با انجام تمرینات و آموزش ها در منزل به رشد بالایی دست یابد. پیشنهاد می گردد جهت آموزش فرزند خود از پکیج زیر استفاده کنید.درمان های زیادی برای اتیسم(اوتیسم) وجود دارد، اما هیچکدام از این درمانها کامل نیستند و نمی توانند به صورت کامل تمام انچه کودک دارای اتیسم(اوتیسم) نیاز دارد را به او ارایه دهند چراکه هر کودک دارای اتیسمدارای طیفی از علایم است که هیچ روش درمانی نمی تواند به صورت کامل این طیف نشانه ها را پوشش دهد.از این رو است که والدین شروع به استفاده از یک شیوه ازمون و خطای نا خواسته می کنند و درمانها را یکی یکی و به توصیه متخصصان انتخاب می کنند و این نقطه شروع شکست در روند درمان کودک دارای اتیسم از همان ابتدا است.

همین دلیل است که بیشتر متخصصان شناخته شده اتیسم عنوان می کنند که رویه ازمون و خطا برای کودک دارای اوتیسم اشتباه است چراکه موجب هدر رفتن دوران طلایی رشد کودک شما می گردد.و این اتفاق تاسف اور چیزی است که در حال حاضر در ایران در حال رخ دادن است .بسیاری از خانواده ها با مراجعه به ما عنوان می کنند که متخصص کودک انها پیشنهاد نموده است که از فلان خدمات برای کودکشان استفاده کنند و بعد ها والدین متوجه گردیده اند این شیوه درمان تنها شیوه ای بوده است که این متخصص از ان اطلاع داشته، در صورتی که نیاز فرزند انها بیشتر و فراتر از یک رویکرد درمانی بوده است.از این رو در این مقاله به شما معرفی می کنیم که بهترین شیوه اموزش و درمان کودک دارای اتیسم(اوتیسم) در هر 3 طیف چگونه است .“عصبی- رشدی” به این معنا است که این اختلال با رشد سیستم عصبی مرتبط است؛

نشانه های این اختلال در اوایل دوران رشد در کودک بروز می کند و تا پایان عمر همراه کودک است. آموزش، مداخلات درمانی و خدمات متنوع تنها سبب بهبود عملکرد کودک و کیفیت زندگی او خواهند شد. به طور معمول علایم در اوایل کودکی معمولاً بین 12 تا 24 ماهگی ظاهر می شوند، اگر علایم خفیف باشند ممکن است اوتیسم دیرتر نیز تشخیص داده شود. از آن جایی که اوتیسم شامل مجموعه ای یکسان از علایم در همه ی افراد نیست، هر فرد اوتیسم متفاوت از دیگری است؛ به همین دلیل متخصصان اوتیسم را یک طیف می نامند. لباس مرد عنکبوتی بچه گانه ممکن است با توجه به موقعیت و مکان استفاده، طراحی و انتخاب شود ؛ با این حال، کودک با توسعه مهارت هایش که شامل مداخلات درمانی شناختی-رفتاری و آموزشی است می تواند شدّت علایم و نشانه های این اختلال را در خود کاهش دهد.

هیچ درمانی برای اختلال طیف اوتیسم وجود ندارد و هیچ درمان یکسانی برای همه ی افراد با اختلال طیف اوتیسم نیز وجود ندارد. هدف از درمان، به حداکثر رساندن توانایی کودک شما برای عملکرد بهتر در کنار کاهش علایم اختلال طیف اوتیسم و حمایت از رشد و یادگیری است. مداخله زودهنگام در طول سال های پیش دبستانی می تواند به کودک شما کمک کند تا مهارت های اجتماعی، ارتباطی، عملکردی و رفتاری را بیاموزد. طیف وسیعی از درمان ها و مداخلات مبتنی بر خانه و مدرسه برای اختلال طیف اوتیسم وجود دارد؛ به دلیل آن که نیازهای کودک در طول زمان تغییر می کند درمانگر با توجه به نیاز های کودک شما و شرایط والدین، گزینه های مناسب درمان کودک را ارایه می دهد. پس از آن که درمانگر با نوع درمان موافقّت کرد درمان باید فوری آغاز شود؛

بسیاری از متخصصین معتقدند که مداخله زود هنگام با بهترین نتایج همراه است؛ “کودکانی که در سنین کم، اختلال طیف اوتیسم آن ها تشخیص داده می شود، معمولاً نیازهای درمانی آن ها با استفاده از خدمات مداخله ای زود هنگام ارزیابی و برآورده می شود”.اگر علایم خفیف اوتیسم را در فرزندم می بینم چه باید بکنم؟ تشخیص دقیق و به موقع اوتیسم، برای درمان بهتر این کودکان می تواند بیشترین تاثیر را داشته باشد. بررسی نقاط عطف رشد کودک شما برای درک اینکه آیا کودک شما علایم تاخیر یا مشکلاتی را در زمینه خاصی از رشد خود نشان می دهد مهم است. اولین قدم صحبت با یک متخصص پزشکی است. می توانید با یک کاردرمانگر کودکان، گفتاردرمانگر کودکان، متخصص مغز و اعصاب کودکان، روانپزشک کودک و روانشناس کودک، در مورد نگرانی هایتان صحبت کنید.

اولین قدم صحبت با یک متخصص پزشکی است. حتی پس از اینکه والدین یا مراقبان، علایم اولیه را مشاهده کردند؛ تشخیص اوتیسم خفیف، ممکن است به دلیل ترس از تشخیص اشتباه ماه ها تا سال ها طول بکشد. به همین دلیل، مداخلات مربوط به اوتیسم را می توان توسط تیم توانبخشی شروع کرد، تا موانع رشدی را برطرف کرد . طراحی لباس های بتمن می تواند شامل استفاده از انواع نقوش، تزیینات و جزییات خاصی باشد . اینکه والدین بتنهایی از یک روش مثلا گفتار درمانی استفاده کنند یا اینکه صرفا خدمات کار درمانی را برای کودک خود مهیا کنند تنها بخشی از نیاز روزانه کودک انها را مهیا می کند حال انکه برخی از متخصصان نیز عنوان می کنند که شیوه کار انها تمام نیاز یک کودک دارای اتیسم(اوتیسم) را بر طرف می کند!

نکته مهم و حیاتی این است که کودک دارای اتیسم(اوتیسم) به این شیوه تک بعدی تا مدتی پاسخ می دهد و والدین می توانند پیشرفت را در کودک خود مشاهده نمایند اما این پیشرفت به مانند این است که برای یک نهال تمام گزینه های رشد را مهیا نکنی و تنها نور کافی را بدون اب و هوای لازم در اختیار نهال قرار دهیم . این نهال کوچک که اکنون کودک شماست تا مدتی کوتاه رشد می کند و حتی برگهایی تازه می دهد که باعث دلگرمی است اما واقعیت دردناک اینجاست که این نهال به صورت تدریجی رشد خود را متوقف می کند و یا گاها دچار پسرفت می گردد و این دقیقا ان اتفاقی است که در کودک دارای اتیسم(اوتیسم) هم می توانیم مشاهده نماییم.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "آیا اوتیسم خفیف درمان دارد" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "آیا اوتیسم خفیف درمان دارد"، کلیک کنید.