انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان

انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است - خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان

سید فواد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سفیر افلاک، اظهار کرد: جایگاه مردم در نظام سیاسی که برگرفته از قانون اساسی، دارای اهمیت والا است.

وی افزود: در نظام سیاسی کشور ارکان اصلی دولت با رأی مستقیم و غیر مستقیم مردم انتخاب می‌شوند و این یعنی گردش نخبگان در کشور در جریان است و اهمیت این موضوع هم در نظام مهم است.

دبیر آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: مولفه‌ای که در نظام قدرت ملی را رقم می‌زند همین مردمی بودن دموکراسی است و قدرت نظامی، سیاسی و راهبردی کشور برگرفته از همین سرمایه اجتماعی و قدرت نرم کشور است.

حسینی افزود: هر کشوری در آرزوی داشتن قدرت مردم است که خوشبختانه برای ما این موضوع توجیه شرعی و وظیفه حقوقی دارد.

وی عنوان کرد: بارزترین رژه ما در کشور نمایش حضور مردم است که مؤلفه قدرتی ما گردش آزاد نخبگان خصوصاً در رأس امور و بحث مدیریتی است.

کارشناس سیاسی اذعان کرد: میزان اهمیتی که حضور مردم در مباحث سیاسی و بحث مشارکتی دارد مطرح است و در انتخابات نظر مردم مهم و در حقیقت حق شهروندی ما در مشارکت در بحث انتخابات مهم است.

حق رأی برای زندگی بهتر است

حسینی یادآور شد: شهروندان و مسؤولان در نظام اسلامی هر کدام یک حق در رأی دادن دارند، و این حق برای زندگی بهتر است.

وی گفت: قطعاً دلخوری و مشکلاتی در بحث اقتصادی وجود دارد ولی عدم مشارکت در انتخابات چیزی را تغییر نمی‌دهد.

کارشناس سیاسی خاطرنشان کرد: پروسه قانونی انتخاب رئیس جمهور در حال انجام است و یک مرحله آن انجام شد که مرحله بعدی هم با عدم مشارکت مردم فرصت را به دیگران می‌دهد و موجب بدتر شدن شرایط می‌شود.

حسینی اضافه کرد: در جریان سیاسی، اشخاصی وعده وعیدهایی می‌دهند در تمام عرصه‌ها و مردم هم حق دارند با درایت انتخاب کنند و بعد از انتخاب فرد مورد نظر و در نتیجه اعتماد خود خواسته و نیازهای مردمی محقق شود.

وی اذعان کرد: کردستان در بحث توسعه نیافتگی نسبت به بقیه استان‌ها در رده‌های ۲۷ کشوری است که در نتیجه جنگ تحمیلی و محدودیت زمان طاغوت این عدم توسعه یافتگی شکل گرفت.

کارشناس سیاسی ادامه داد: مطالبات انباشته شده‌ای از زمان جنگ تاکنون وجود دارد و حق مردم حل این مشکلات است که تنها با اعتماد و مشارکت هم ممکن و باعث توسعه یافتگی می‌شود.

حسینی ادامه داد: حجم مشکلات استان نیازمند حضور بالا و در نتیجه بالا رفتن قدرت رایزنی دارد و مردم هم در اصل بنا به تعهد دینی خود و برای ادای وظیفه شرعی به انتخابات آری می‌گویند که زمینه حل مشکلات و فراهم کردن آینده بهتر برای فرزندانمان می‌شود.

وی بیان کرد: فرد منتخب هم باید متعهد به قول و عمل خود در قبال مردم و رفع مشکلات آنها باشد تا اعتماد دو سویه شکل گیرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "انتخابات نماد گردش آزاد نخبگان در پست‌های مدیریتی است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.