هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس

هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس

سفیر افلاک/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از صدور ۲ هشدار سطح زرد و نارنجی، جوی و دریایی در استان خبر داد و گفت: دریا مواج خواهد بود.

مهرداد حسن زاده مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: براساس داده‌های هواشناسی، دو هشدار در سطح زرد و نارنجی برای روزهای آینده صادر شده است. 

وی زمان هشدار سطح زرد هواشناسی را از اواخر امروز دوشنبه، ۸ مرداد اعلام کرد و گفت: براثر این سامانه تا پایان هفته شاهد رگبار پراکنده باران، رعد و برق، افزایش سرعت باد و گرد و خاک موقتی هوا در ارتفاعات استان با تأکید بر مناطق بشاگرد ، حاجی آباد و بستک خواهیم بود.

وی به مردم استان توصیه کرد: با توجه به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی و بارش در ارتفاعات، از اسکان در نزدیک رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات پرهیز کنند. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان همچنین درخصوص اثرات هشدار نارنجی دریایی که از اواخر امروز شروع می شود، توضیح داد: این سامانه نیز تا پایان روز چهارشنبه ۱۰مردادماه، مناطق مرکزی و ساحلی تنگه هرمز، دریای عمان و خلیج فارس را تحت تأثیر دارد.

حسن زاده با اشاره به وزش بادهای نسبتاً شدید در جنوب شرقی، افزود: دراین مدت احتمال افزایش طول موج تا ۲۰۰ سانتی متر در دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس وجود دارد که صیادان، دریانوردان، ورزشکاران دریایی و آبزی پروران لازم است نکات ایمنی را در تردد، تفریحات و محافظت از تورهای صیادی و قفس‌های پرورش ماهی رعایت کنند. 

پایان خبر سفیر افلاک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "هشدار نارنجی دریایی در پی مواج شدن خلیج فارس"، کلیک کنید.