یک توصیه پیش از انتخاب محل اقامت در سفر

یک توصیه پیش از انتخاب محل اقامت در سفر

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی توصیه کرد: پیش از سفرهای نوروزی و انتخاب مراکز اقامتی، با ورود به سامانه نماد به آدرس Namad.mcth.ir از نرخ نامه، مجوز فعالیت و سایر اطلاعات مورد نیاز واحد اقامتی مورد نظر آگاهی کسب شود.

به گزارش سفیر افلاک، یحیی نقی زاده محجوب اظهار کرد: باتوجه به نزدیکی تعطیلات نوروز و همچنین ضرورت نظارت موثر بر نرخ خدمات قابل ارایه در تاسیسات گردشگری کشور، راه اندازی سامانه نظارت بر تاسیسات گردشگری با عنوان «نماد»، در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: سامانه Namad.mcth.ir با هدف جلوگیری از گران فروشی مراکز اقامتی و سایت های رزرواسیون، شفاف سازی قیمت ها و فراهم آوردن امکان مشاهده نرخ نامه واحدهای گردشگری برای عموم، ایجاد شده است و اطلاعات اولیه مسافران درباره تاسیسات گردشگری شامل نشانی، درجه، امکانات، خدمات و نرخنامه در این سامانه اینترنتی در دسترس عموم قرار گرفته است.

مدیرکل نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری یادآور شد: با توجه به اینکه اطلاعات مندرج در این سامانه به صورت مستقیم و آنلاین از سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تاسیسات گردشگری (جانا) استخراج می شود، از این رو تمام ادارات کل استانی مکلف شده اند به منظور به روزرسانی اطلاعات سامانه مورد اشاره، به قید فوریت  اقدام کنند.

بنابر توضیح روابط عمومی معاونت گردشگری نیز کاربران «نماد» می توانند با ورود به سامانه Namad.mcth.ir و انتخاب استان، شهرستان و نوع مرکز شامل هتل، هتل آپارتمان، زایرسرا، متل، اقامتگاه بومگردی و غیره از ستاره یا درجه و نرخ مصوب واحد مورد نظر مطلع شوند تا علاوه بر آگاهی از مجوز داشتن واحد مربوطه، از سوءاستفاده های احتمالی درباره افزایش نرخ جلوگیری شود.  

پایان خبر سفیر افلاک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "یک توصیه پیش از انتخاب محل اقامت در سفر" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "یک توصیه پیش از انتخاب محل اقامت در سفر"، کلیک کنید.