اتمام معاینات بیش از 33 هزار نفر از زایران حج تمتع – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری سفیر افلاک، سیدعلی مرعشی رییس مرکز پزشکی حج و زیارت گفت: عمده ترین مشکل امسال مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر کمبود وقت برای معاینات حجاج و ثبت آن در سامانه است.

وی ادامه داد: بعد از شروع معاینات، برخی نکات مثل شرایط نابینایان، دیالیزی ها، افراد با وزن بالا و وضعیت دیابتی ها، در دستورالعمل اجرایی مسکوت مانده بود.

رییس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: بررسی استطاعت جسمی و روانی اطفال و نوزادان توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر بررسی می شود و تعیین اینکه آیا حج به کودکان، اطفال و نوزادان واجب است یا خیر بر عهده این سازمان نیست.

مرعشی بیان کرد: مراکز استانی باید با سرعت بیشتری معاینات حجاج 1403 را انجام دهند و 15 شوال آخرین مهلت اخذ ویزا برای زایران است و قاعدتاً معاینه زایران و تایید استطاعت جسمی باید تا 5 شوال به پایان برسد که عملاً 10 روز دیگر برای اتمام معاینات مهلت داریم.

وی خاطرنشان کرد: معاینات 33 هزار و 838 نفر انجام، پرونده 16 هزار و 220 نفر از زایران نیز در حال بررسی، 302 نفر رد شده اند و 30 هزار 972 نفر هنوز تعیین تکلیف نشده اند.

مرعشی افزود: ایلام، کرمانشاه، سمنان بیشترین آمار انجام معاینات و آذربایجان شرقی، کاشان و مرکزی کمترین آمار میزان معاینات را دارند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اتمام معاینات بیش از 33 هزار نفر از زایران حج تمتع – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اتمام معاینات بیش از 33 هزار نفر از زایران حج تمتع – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.