احیای 32 آش فراموش شده در جشنواره آش های زمستانی کرمانشاه

ایمان درخشی در گفت وگو با خبرنگار سفیر افلاک کرمانشاه، اظهار کرد: شهر کرمانشاه در سال 1400 به عنوان شهر خلاق اعلام شد و شهری که به عنوان خلاق در زمینه خوراک اعلام می شود مستلزم انجام فعالیت های خاصی است.

وی افزود: یکی از این فعالیت ها برگزاری رویدادهای تخصصی و عمومی منطقه ای، ملی و بین المللی مختلف است، این رویدادها بر موضوعی خاص تمرکز دارند و به صورت ویژه به آن می پردازند.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: در راستای فعالیت های شهر خلاق، جشنواره صبحانه سالم در ماه های گذشته برگزار و معرفی آش ها نیز در ماه جاری انجام شد.

وی بیان کرد: در زمان معرفی آش ها قرار بر این شد که جشنواره آش های زمستانه برگزار شود و در نهایت این جشنواره روز گذشته جمعه (18 اسفندماه) برگزار شد که در آن 32 آش فراموش شده احیا شدند.

درخشی اضافه کرد: 35 شرکت کننده در این جشنواره به فعالیت و رقابت پرداختند، به نفرات نخست جوایز نفیسی تقدیم شد، هر یک از شرکت کنندگان به طبخ چندین نوع آش پرداختند.

وی در ادامه عنوان کرد: هدف ما این است که متولی ثبت ملی که اداره میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه است، مقدمات را در خصوص ثبت ملی آش ها به کار گیرد.

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ابراز کرد: بالغ بر هزار و 500 نفر از این جشنواره بازدید کردند و همزمان با این بازدیدها رقابت نیز در جریان بود.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "احیای 32 آش فراموش شده در جشنواره آش های زمستانی کرمانشاه" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "احیای 32 آش فراموش شده در جشنواره آش های زمستانی کرمانشاه"، کلیک کنید.