این استان ها منتظر باد و بارش های شدید باشند

به گزارش سفیر افلاک، رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از ورود یک سامانه بارشی طی فردا (6 فروردین) و سامانه بارشی دیگری در سه شنبه (8 فروردین)به کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت وگو با سفیر افلاک گفت: امروز(5 فروردین ماه) سامانه بارشی از مناطق جنوبی وارد کشور می شود و به تدریج در استان های واقع در جنوب غرب، غرب، شمال غرب، دامنه و ارتفاعات زاگرس، البرز غربی و بخش هایی از استان های ساحلی خزر و مناطقی از جنوب شرق سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ می شود.

وی با بیان اینکه بیشینه بارش در استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، لرستان، ایلام، غرب استان های کرمانشاه، ایلام، کردستان و جنوب استان های آذربایجان غربی و شرقی است، گفت: روز دوشنبه (6 فروردین ماه) این سامانه تقویت می شود و علاوه بر مناطق مذکور در استان های واقع در شمال شرق، شرق و مرکز به فعالیت خود ادامه می دهد.

ضیاییان ادامه داد: شدت بارش که روز دوشنبه (6 فروردین ماه) در شمال و شرق خوزستان، نیمه شرقی لرستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، شمال غرب چهارمحال بختیاری، غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان های همدان و مرکزی قابل توجه است و بارش در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه این سامانه روز سه شنبه (7 فروردین ماه) با بارش های پراکنده در شمال شرق و شرق کشور به فعالیت خود خاتمه می دهد، افزود: سامانه بارشی دیگری از اواخر وقت سه شنبه از شمال غرب وارد کشور و طی روز چهارشنبه (8 فروردین ماه) در شمال غرب و استان های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز موجب بارندگی می شود.

ضیاییان اضافه کرد: این سامانه روز پنج شنبه (9 فروردین ماه) استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی، شمال شرق و بخش هایی از مرکز و شرق کشور را درگیر خواهد کرد.

وی با بیان اینکه روز یکشنبه در جنوب غرب، غرب و بخش هایی از مرکز، دوشنبه در مناطق مرکزی و بخش هایی از شمال شرق و شرق و روزهای سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب، دامنه های جنوبی البرز و بخش هایی از جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید تا شدید پیش بینی می شود، گفت: به تبع آن خیزش گردوخاک در برخی نقاط از این مناطق دور از انتظار نیست. از سوی دیگر روز دوشنبه خلیج فارس مواج و متلاطم خواهد بود.

رییس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (6 فروردین ماه) ابری، در بعضی ساعت ها بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای 14 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد و طی سه شنبه (7 فروردین ماه) صاف تا قسمتی ابری، در بعضی ساعت ها افزایش باد، گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای 9 و حداکثر دمای 18 درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی فردا و پس فردا بندرعباس با دمای 28 درجه سانتیگراد گرم ترین و شهرکرد با دمای 2 و 1- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

233236

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "این استان ها منتظر باد و بارش های شدید باشند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "این استان ها منتظر باد و بارش های شدید باشند"، کلیک کنید.