دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات/ 54 نفر همچنان در بازداشت هستند

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: یک ماه قبل از برگزاری انتخابات، 193 جرم انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی و در این راستا 29 نفر احضار شدند؛ این افراد پس از اخذ تعهد، محتوای مجرمانه منتشرشده را حذف کردند و بقیه افراد نیز با تذکرات تلفنی صورت گرفته، محتواهای مجرمانه منتشرشده با موضوع انتخابات را حذف کردند.

به گزارش سفیر افلاک، اصغر جهانگیر در جلسه امروز شورای عالی قضایی به ارایه گزارشی از عملکرد ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی پرداخت و گفت: ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی از شهریور ماه سال جاری در سه سطح ملی، استانی و شهرستانی، کار خود را آغاز کردند؛ در 7 جلسه ستاد مرکزی که به ریاست دادستان کل کشور برگزار شد، 58 مصوبه به تصویب رسید؛ 165 جلسه ستادهای استانی بیش از هزار و 100 مصوبه داشت و نهایتاً در هزار و 12 جلسه ستادهای شهرستانی، بیش از چهار هزار و 500 مصوبه به تصویب رسید.

وی با اشاره به صدور 5 دستورالعمل از ناحیه دادستان کل کشور در ستاد مرکزی پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی گفت: «دستورالعمل احصاء جرایم و تخلفات انتخاباتی، قبل، حین و بعد از انتخابات» نقش موثری در پیشگیری و جلوگیری از تخلفات انتخاباتی داشت.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه افزود: طی ماه های گذشته بیش از 25 هزار گزارش به ستادهای پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی واصل شد که این گزارش ها به صورت شبانه روزی توسط ستادهای مرکزی، استانی و شهرستانی مورد بررسی قرار گرفتند و در نهایت از این تعداد، 468 گزارش جهت بررسی تکمیلی به دادگستری ها ارسال شدند؛ تا امروز 20 کیفرخواست در این زمینه صادر شده که عمدتاً مربوط به تخلفات ستادها و طرفداران داوطلبان انتخاباتی بوده است.

جهانگیر افزود: همچنین در این دوره، بیش از 48 محتوای پیامکی برای 250 هزار سرشماره هدفمند، خاص و مدیریت شده ارسال شد که ارسال این پیامک ها از بسیاری از جرایم و تخلفات، جلوگیری کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: یک ماه قبل از برگزاری انتخابات، 193 جرم انتخاباتی در فضای مجازی شناسایی و در این راستا 29 نفر احضار شدند؛ این افراد پس از اخذ تعهد، محتوای مجرمانه منتشرشده را حذف کردند و بقیه افراد نیز با تذکرات تلفنی صورت گرفته، محتواهای مجرمانه منتشرشده با موضوع انتخابات را حذف کردند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اظهار داشت: علی رغم همه اقدامات صورت گرفته و تمهیدات اتخاذ شده، در روز برگزاری انتخابات هزار و 254 دستگیری در سراسر کشور به واسطه تخلفات انتخاباتی اتفاق افتاد؛ هزار و 200 نفر از این دستگیرشدگان، همان روز با اخذ تعهد و وثیقه و با پیگیری دادستان ها آزاد شدند و کمتر از 60 نفر نیز به دلیل درگیری های مسلحانه، کشف سلاح و سایر اقدامات ضدامنیتی که داشتند، در بازداشت به سر می برند.

پایان خبر سفیر افلاک

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات/ 54 نفر همچنان در بازداشت هستند" هستید؟ با کلیک بر روی اجتماعی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دستگیری 1254 نفر در روز انتخابات/ 54 نفر همچنان در بازداشت هستند"، کلیک کنید.