اورژانس سقز بیش از 10 هزار ماموریت انجام داده است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان

پروین خسروپور روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سفیر افلاک اظهار کرد: مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان سقز با مجموع 10 هزار پایگاه (5 پایگاه شهری و 5 پایگاه جاده ای) و یک واحد موتورلانس، از اول سال جاری تاکنون تعداد 10 هزار و 217 ماموریت انجام داده است که از این تعداد 2 هزار و 311 مورد حوادث مرتبط با حمل و نقل بوده است.

وی ادامه داد: همچنین تعداد یک هزار و 211 مورد حوادث غیر مرتبط با حمل و نقل و بقیه موارد، یعنی 6 هزار و 695 مورد از جمله بیماری ها بوده است که در این میان بیماران قلبی و تنفسی و مسمومیت ها در رده های بعدی بوده است.

وی افزود: تعداد ماموریت های انجام شده توسط آمبولانس های داخل شهر 7 هزار و 964 و تعداد موارد جاده ای هم 2 هزار و 253 ماموریت بوده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سقز یادآور شد: تعداد مواردی که به بیمارستان های سطح شهر اعزام شده اند 5 هزار و 921 مورد بوده است و مابقی موارد توسط کارشناسان اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان، درمان در محل انجام شده است.

خسروپور تصریح کرد: مرکز حوادث و فوریت های پزشکی شهرستان سقز برای اولین بار و بسیار گسترده تر از میانگین کشوری، طرح همیار اورژانس را در سال 1402 با فراخوان عمومی در دی ماه آغاز کرده و قریب 1200 نفر از شهروندان سقزی در این طرح که به منظور ارتقای سلامت جامعه، برگزار می شود، شرکت کرده اند و در حال سپری کردن آموزش ها توسط کارشناسان این مرکز هستند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "اورژانس سقز بیش از 10 هزار ماموریت انجام داده است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "اورژانس سقز بیش از 10 هزار ماموریت انجام داده است – خبرگزاری سفیر افلاک | اخبار ایران و جهان"، کلیک کنید.