با زندگی و شخصیت ایلان ماسک از نزدیک آشنا شوید

آفتاب نیوز :

ایام تعطیلات نوروزی در کنار برنامه های ویژه این ایام که بیشتر در دید و بازدید و مسافرت می گذرد، اوقات فراغتی را هم برای بسیاری فراهم می کند که یکی از گزینه های مناسب برای پر کردن بهینه این وقت های آزاد در تعطیلات نوروزی، مطالعه است. یکی از کتاب پیشنهادی برای معالعه در این ایام، کتاب «ایلان ماسک» نوشته والتر ایزاکسون با ترجمه حانیه بیات است که به زندگی پرفراز و نشیب و متفاوت یکی از ابرکارآفرینان جهان می پردازد. کتاب ایلان ماسک داستان زندگی مردی مهارناپذیر را به تصویر می کشد که ترکیبی است از نبوغ، آینده نگری، خطرپذیری، جنون، خلق وخو های شیطانی، بلندپروازی و خیلی چیز های دیگر. نویسنده در این کتاب پرفروش نیویورک تایمز و برنده جایزه کتاب سال زندگی این نابغه سرکش را از کودکی تا زمان پرتاب دوم استارشیپ روایت می کند.

در سال 2،021 ایلان ماسک به ثروتمندترین مرد جهان تبدیل شد و مجله تایم او را شخصیت سال اعلام کرد: «او مردی است که آرزو دارد سیاره ما را نجات دهد و سیاره ی جدیدی را برای نسل جدید بشر بسازد. دلقک، نابغه، رویاپرداز، صنعتگر، شیاد، ترکیبی از توماس ادیسون، پی. تی. بارنوم، اندرو کارنگی، دکتر منهتن از سریال «نگهبانان» و… که ماشین های الکتریکی اختراع می کند و به مریخ می رود.» ایلان ماسک در حال حاضر در راس شش شرکت بزرگ قرار دارد: تسلا، اسپیس ایکس، نورالینک، بورینگ، ایکس (توییتر سابق) و اپن اِی آی. با همه این ها، مردم سوالات زیادی درباره ی او دارند. یکی از مهم ترین پرسش ها این است: آیا او شیاد است یا نابغه؟ والتر ایزاکسون در کتاب ایلان ماسک، سفری به درون زندگی یکی از مشهورترین افراد حال حاضر جهان می کند تا به پاسخ این سوال برسد.

والتر ایزاکسون، نویسنده کتاب ایلان ماسک

والتر ایزاکسون زندگی نامه نویس باتجربه ای است که زندگی نامه های انیشتین، بنجامین فرانکلین، لیوناردو داوینچی، جنیفر داودنا و استیو جابز در کارنامه او درخشان تر از دیگر آثارش هستند. او در کتاب ایلان ماسک همان روش نگارش زندگی نامه استیو جابز را دنبال می کند؛ اما جابز مانند ماسک از آن غول های توییتر نبود که دم به دقیقه پست بگذارد و به رسانه های اجتماعی اعتیاد داشته باشد. تصورات عموم مردم از ایلان ماسک، از طریق همین شبکه های اجتماعی به وجود آمده و شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از دستاورد های چشمگیر او در سال های اخیر، نادیده گرفته شده اند. ایزاکسون در این کتاب می خواهد چنین تصوراتی را سبک سنگین کند.

در بخشی از کتاب ایلان ماسک می خوانیم: «هنگامی که پیتر رایو، پسرخاله ی ماسک، در اوایل سال 1999 به ملاقاتش رفت، متوجه شد که ماسک سخت مشغول مطالعه ی کتاب های نظام بانکی است. او توضیح داد: «دارم به قدم بعدی م فکر می کنم.» در مدتی که در اسکوشیابانک کار می کرد، به او ثابت شده بود که این صنعت آماده ی زیرورُوشدن است؛ بنابراین در مارچ 1999، X.com را با هریس فریکر، یکی از دوستانش از بانک، تاسیس کرد. ماسک دیگر می توانست کاری را بکند که به سی ان ان گفته بود: یا مثل مولتی میلیونر ها زندگی کند یا همه ی دارایی اش را برای تاسیس شرکت جدید دیگری خرج کند. او در تقسیم بندی دارایی اش، 12میلیون دلار را در X.com سرمایه گذاری کرد و پس از کسر مالیات، حدود 4میلیون دلار برای خود گذاشت. برنامه ی بزرگی برای X.com داشت. فروشگاهی چندمنظوره می شد که تمام نیاز های مالی را برآورده می کرد: امور بانکی، خرید های دیجیتالی، حساب جاری، کارت اعتباری، سرمایه گذاری و وام. تراکنش ها بدون معطلی فوراً انجام می شد. دیدگاه او این بود که پول صرفاً داده ای در پایگاه داده است و می خواست راهی ابداع کند که همه ی تراکنش ها با امنیت و هم زمان با تراکنش ثبت شوند. ایلان می گوید: «اگه دلیلی برای مصرف کننده باقی نذاری که از سیستم پول برداشت کنه، همه ی پول ها در اون سیستم قرار می گیرن و ارزش شرکت، مولتی تریلیون دلاری می شه.»

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "با زندگی و شخصیت ایلان ماسک از نزدیک آشنا شوید" هستید؟ با کلیک بر روی فرهنگ و هنر، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "با زندگی و شخصیت ایلان ماسک از نزدیک آشنا شوید"، کلیک کنید.